Hej ! Nu tänkte jag att det skulle vara dags att jag försöker att skriva hit en gång på svenska. Inte därför att jag skulle tycka att det är så hemskt roligt att göra sig löjlig - jo, jag vet nog att min svenska ÄR hemskt - men därför att jag tänkte att jag nu har faktiskt nånting att säga precis och bara för våra svenskspråkiga vänner från Västra Nyland.

Och vad är det då ? No jo, det är vår distriktstyrelsemöte. Och det är förlåt, sorry, Entschuldigung. Det är ju så att distriktsyrelsen har fast ALLTID haft sitt första möte någonstans i det svenskspråkiga Västra Nyland - ibland var det Hangö, för flera år har det varit Karis. Nu är det SIIKARANTA, alltså inte precis varken Hangö eller Karis - utan Esbo. Tråkigt, vad ? Varför det då?

Jag vill påpeka att jag ABSOLUT INTE har nånting emot Karis eller Hangö eller de där andra sköna ställen därborta, men nu var det bara så att vi var absolut tvungna att hålla mötet just NU, alltså följande veckoslut. Och det är viktigt att så många medlemmar som möjligt kan vara med, men det är samtliga som helt och enkelt MÅSTE vara med, och en av dom är vår viceguvernör Seppo. Och Seppo - tänk nu, den stackarn - måste ju flyga till en hel veckas resa till Schweiz just precis denna veckoslut. Så vad kunde vi göra? Jo, vi är SÅ vänliga och JÄTTEflexibla att nu och för bara den här gången kan vi ha vår möte inte lördag-söndag som vanligt och inte i Karis som vanligt, utan närmare flygfältet, så Seppo kan rasa dit med sin bil sent på fredagskvällen medan vi andra börjar supa... eh, ursäkta,  _prata_....

Men Seppo...? Du förstår väl att sån här tjänst kommer att kosta dig surt? Vänta bara på följande år... ;-)

Ilkka