<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Jag tackar föregående distriktsguvernör <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />Ilkka Siissalo och hans fru Sanna för arbetet de gjort för vårt distrikt. Samtidigt tackar jag alla lejon för det ni fått till stånd och för den goda verksamheten under senaste säsong. Härifrån är det lätt att fortsätta.

 

Jimmy Ross

Texasbon Jimmy Ross som valts till internationell president betonar klubbarnas verksamhetens betydelse i Lejon-arbetet. Han går ut från det, att grundarbetet görs på klubbnivå. Det är lätt att förena sig med denna åsikt. Jimmy Ross tema är "we serve".

 

Mitt eget tema

Mitt eget tema är "mera tillsammans". Från gemensamma tillfällen får man nya idéer. Man behöver samarbete mellan klubbarna. Även inom klubbarna behövs intensivare samarbete. Detta framgår tydligt t.ex.

ur "Tillväxtseminariet" som hölls senaste säsong i vårt distrikt.

 

Verksamhetsperioden har börjat

Det internationella ungdomsutbyteslägret började söndagen 30.7 i Siikaranta. I lägret deltar 35 ungdomar. Mitt bästa tack till Erkki Pulli, Timo Holttinen och hans arbetsgrupp samt ungdomarnas värdfamiljer.

 

Klubbens e-mailadress

Jag ber klubbarna datera till det inhemska medlemsregistret som alias e-mailadress presidentens e-mailadress eller sekreterarens adress, om presidenten ej har e-mailadress. Till denna adress kommer vi att skicka distriktstyrelsens e-mailpost till klubbarna.

 

Konrollåtgärderna

Jag ber klubbarna kontrollera, att era klubbtjänstemän och medlemmar daterats rätt till det internationella och inhemska medlemsregistret. Direktiven finns på distriktets hemsida under momentet : Kuukausi-ilmoitusten ohjeet / Månatlig anmälan på svenska (rtf  

 

Månatlig anmälan

Enligt direktiven från det internationella högkvarteret till klubbarna behöver klubbarna ej göra månatlig anmälan till det internationella medlemsregistret, om inga förändringar skett i medlemsuppgifterna.

 

Jag rekommenderar dock att anmälan görs om denna sak månatligen med tryckknappen "inga aktiviteter". På så sätt registreras klubbens månatliga anmälan till statistikerna, som högkvarteret följer. Enligt statistiken som jag fått är fyra klubbars senaste anmälan från senaste säsong år 2005 och tre klubbar har senaste säsong inte gjort en enda anmälan till det internationella registret.

 

Skulderna

Enligt rapporten som jag fått har några klubbar skulder till det internationella högkvarteret. Jag ber klubbarna betala sina räkningar.

 

 

JAG ÖNSKAR ALLA ETT GOTT SLUT PÅ SOMMAREN OCH NYA KRAFTER TILL VÅRT SAMARBETE !